Harry blogt

Busssss….. Vrijdag 31 juli 2015
1 augustus 2015, 20:21
Filed under: 2015 Ierland

Afscheid genomen van de  B&B eigenaren, wat een lieve mensen, ze hebben mij op alle manieren die ze konden geholpen.  Toen ik wegreed hing er een lunchpakketje aan mijn stuur.  Hij heeft op de achtergrond zitten bellen naar politie en die supermarkt, naast die supermarkt woont een nicht van hem en die heeft hij naar die supermarkt gestuurd om na te vragen.  Misschien verklaart dit het norse antwoord van de supermarkt vrouw op mijn telefoontje gisteren, die werd er gek van al die telefoontjes en navragers.

Op de fiets naar Tralee, ben weer even langs de politie gegaan en heb een schriftelijke bevestiging van mijn aangifte gevraagd, die had ik niet na een beetje doorvragen deden ze dit,  dus ik heb nu pas echt bewijs van aangifte.

Naar de bus, een reis van anderhalf uur, overstappen in Limerick binnen vier minuten  weer een paar uur rijden overstappen in Dublin weer amper 10 minuten  weer geen tijd voor toilet dus onder hoge nood naar Belfast  twee uur high speed non stop.  Ik had s’ morgens het nare voorval op Facebook gezet, vond het apart genoeg,  wat een  reacties, de hele dag ging het door was wel een leuke afleiding want  het hemelwater wat langs de ramen stroomde benam vaak het uitzicht. Rond half acht in de avond was ik weer in Belfast.  Ik herkende het ook.  Terug op het beginpunt. Maar waar nu? Ik ging naar het hotel  waar ik vier weken geleden begonnen ben. De vakanties zijn hier nu ook begonnen en het is vol,  de prijs is nu 110 Britse pond voor één nacht daar komt bij, ze willen alleen die ponden en geen euro’s.  Dan heb  ik weer een behoorlijk probleem. Banken dicht. Niemand wil euro’s. Die Britten hebben de pest aan Europa. Shit!  Ik zag mijzelf al ergens onder een brug of zo overnachten, heb ik dat ook eens meegemaakt.  Maar na een tijdje somber slenteren kwam ik  langs een groot nieuw hotel pas geopend en ik probeerde het maar, verdomd ja één  kamer vrij voor de prijs van 140 euro!!!! die zij wel accepteren. Mijn hemel wat een prijs.  Dan krijg je een grote kamer met een driepersoons bed, vier zou ook wel kunnen denk ik, heb nog nooit in zo een leeg groot bed geslapen, een douche, niet eens een ligbad, WiFi en een TV die het niet doet. Geweldig. Maar dit trek ik niet drie dagen, dan ben ik faiiliet. Moet ook nog eten en een fietsdoos regelen en weet  ik veel wat nog meer.  Dat lukt niet. Midden in de nacht heb  ik het uitgezocht. Komt goed.  Maar dat valt onder de volgende dag.  ( Ik zit nu in de bioscoop voor de film Mission Impossible Rogue Nation en die begint nu.)

4 reacties so far
Plaats een reactie

Hallo die Harry Je laaste avond alweer wat gaan die weken snel!We hebben genoten van je blog Iedereen die het leest vindt dat je er je beroep van moet maken.Wij kunnen je morgen niet direct begroeten We hebben de kleinkinderen tot laat Mogen we dinsdagavond koffie komen drinken Eerlijk zijn of het uitkomt Jij moet waarschijnlijk werken tot hoors en fijne avond liefs tiny

Verstuurd vanaf mijn iPhone

Reactie door Tiny Brunott

Ha Tiny, dank je wel. Leuk! Ik vind het opschrijven zelf ook heel fijn om te doen. Jammer van Dinsdag dan heb ik de lees groep, we hadden een geweldig boek. Heb ik in de vakantie uitgelezen. Laten we woensdag bellen voor een afspraak groetjes x Harry.

Reactie door Harry Brunott

Je houdt het spannend…

Reactie door studio suth

Dat is het ook Peter 😀, ik sta nu ook voor een Mission impossible. Ik moet die fiets in een grote kartonnen doos opbergen, die had ik op de heenreis maar kon ik nergens stallen. Weggegooid. Op het vliegveld 30 km verderop worden die dozen niet verkocht, hoorde ik gisteren. Kan hier na veel bellen bij Halfords een doos ophalen, een eind can hey busstation. Als het regent, die kans is groot hoe krijg ik die doos in bruikbare staat in het busstation? Daar ben ik nu mee bezig …. Tot dinsdag😉